Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Therese Lindström - 9 juni 2015 19:59

Även om jag saknar att jobba, så är det ändå mysigt att få vara hemma med barnen <3 
En får passa på att njuta av denna tid, snart är det åter igen dags att jobba. Har inget på G men rätt som det är har jag det och då är det slut på denna mystid hemma med barnen. 

Dagen idag, lämnade barnen på dagis strax vid 08.00 När jag kom hem satte jag köttet på 3timmars kokning, passade på att städa i skåp & lådor. Då det var så stökigt :/ och man hittar ingenting. Slängde sedan i mig en macka lite snabbt innan jag skulle till dagis för utvecklingssamtal. Fick mycket beröm hur duktiga och fina barn jag har & det värmer i mamma hjärtat :) när vi kom hem dukade jag fram mellanmål (macka och frukt) valde dom. Vid 16.30 kom Micke hem och vi käkade lite mat (köttgryta och ris) mums! 

Älskade Kevin <3 Idag på dagis var dom på utflykt (skogen) och det skulle ha med sig matsäck. Men det hade jag totalt glömt bort! De barn som inte har med sig något får av fröknarna. Så det ordnar sig ändå =) Och nu ikväll blev jag & tänka på det. Så jag frågade om barnen haft med sig matsäck? Och då svarar Kevin sorgset, ja :/ Jag sa förlåt, men mamma glömde det :/ Och jag lovade att nästa gång ska han också få med sig matsäck! Att då ska vi stå där redo. Ja mamma för jag vill också ha macka och kaka med mig :) 

Det gjorde ont i mamma hjärtat. Det är inte hela världen om man glömmer, men för Kevin är detta stort & han blev lite besviken på att jag glömt. Men nästa gång ska han allt få med sig en ryggsäck med matsäck. Precis som Bella <3 

 
Mammas fina lilla kille <3

Barnen sover sedan ett tag tillbaka, älsklingen är ute och donar. Och jag sitter här & slappar. Har varit fullt upp sedan jag slog upp dom blå så det känns skönt och bara sitta ner och ta det lugnt! 

Även om man har massor att göra, så går dagarna EXTREMT sakta. VILL ha den 25:e nu, dagen då lönen trillar in. Eller ja dom kommer väl natten till den 25:e för att vara exakt. Vill se hur mycket lön jag får ut. Vill veta typ NU OM vi kan åka iväg på en resa jag och barnen eller ej. Vill vill vill veta NU! ^^ 

Nåväl ska avrunda här. Men ha en fortsatt trevlig kväll! :D 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där. Therese heter jag och är född 87. Bor tillsammans med min sambo Micke som är född 85. Tillsammans har vi två barn som heter Kevin (född 11) och Isabella (född 13) vi bor i ett rött litet hus 5mil norr om Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards