Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Vabba + regn!

Av Therese Lindström - 19 maj 2015 14:33

Igår kväll när jag & Micke tittade på Tv så kom Kevin ner. Han gnällde & sa att han inte ville sova. Hans knallröda kinder avslöjade sig direkt vad som var på tok! När han sedan satte sig hos mig så var han glödhet. Tog tempen som stannade på 37,7. Vi tittade klart på programmet & gick sedan & lade oss. Kevin vaknade mitt under natten & grinade lite och sa jag är så snorig mamma. Då han vägrar ta nässpray eller mediciner så kunde jag inte göra mycket mer än att torka näsan. Klappade på honom & pratade lugnt och sedan somnade han om! 

Dagens mående: Kevin är feberfri, men har röda kinder & så passar vi på att få ögoninflammation också. Samt han hostar och gnäller. Han har sovit en stund, men nu tittar han på Tv. 

Bella mår bra än så länge, hoppas inte hon insjuknar, vore typiskt då hennes födelsed närmar sig med stormsteg & vi ska dessutom mathandla på lördag, samt ha kalas på söndag! Vi får ta det som det kommer ^^ 

Ska ta & pyssla om mammas skrutt, samtidigt försöka roa tösalina. 

Ps. SPÖREGN idag :(

Ha en bra dag!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av Therese Lindström - 23 juni 2015 10:55

Lämnade barnen på dagis vid 08.00. När jag kom hem passade jag på att storstäda, vilket behövdes! exantal dammdåttor fattigare :) så nu är det fint igen   Ska snart hängt upp tvätten och sedan rota lite i frysen efter något ätbart. Lutar att det ...

Av Therese Lindström - 19 juni 2015 20:11


  Jag hoppas att ni haft en fin midsommar, även om det varit dåligt med sol (iallafall hos oss) den gjorde tappert försök, men gick i moln lika fort.Vi dukade upp på altan med färsk potatis, sill, gräddfil med gräslök, kött & sallad. Jag smakade lit...

Av Therese Lindström - 18 juni 2015 20:43

Hej! Hoppar in en snabbis & passar på att önska er alla en trevlig midsommar. Jag kommer förmodligen inte blogga något i morgon, så där av skriver jag några rader idag!    Hur kommer ni att fira midsommar?! Vi har inte planerat något speciellt. Blir ...

Av Therese Lindström - 16 juni 2015 19:29

Jag är så jävla glad. En tung sten har fallit från mina axlar. Fick hem "lönespecifikationen" idag. Och jag är helt klart nöjd med lönen som kommer trilla in den 25:e  så det innebär att jag och barnen kommer kunna åka till Finland, någon gång här un...

Av Therese Lindström - 15 juni 2015 10:10

Godmorgon! Vaknar upp & ser att solen skiner, det är inge super värme tyvärr. Men solen är iallafall här.    Kevin väckte mig vid 6.30 & tjatade om välling. Vilket han inte fick. Då jag tycker det är bättre att han äter en bra frukost. Gick upp v...

Presentation


Hej där. Therese heter jag och är född 87. Bor tillsammans med min sambo Micke som är född 85. Tillsammans har vi två barn som heter Kevin (född 11) och Isabella (född 13) vi bor i ett rött litet hus 5mil norr om Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards