Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Tandvärk!

Av Therese Lindström - 1 maj 2015 08:59

Godmorgon! Har haft väldigt ont i en av mina tänder (troligen hål) så igår ringde jag till tandläkaren med hopp om att få komma in akut. Men det visade sig att dom hade stängt kliniken pga vattenskada, men kunde erbjuda mig en tid i en annan ort. Men eftersom jag saknar körkort så har jag svårt & ta mig. Och visste ingen som kunde skjutsa mig så jag fick tacka för mig :-( 

Värken har hållit sig i schakt så länge jag har gått på tabletter. Men när tabletterna har gått ur kroppen har det genast börja göra ont. Och igår kväll så somnade jag på soffan vid 19.30, vaknar sedan vid 20.30 och då gjorde det piss ont. Det dunkade häftigt i tanden & det gjorde tillslut ont i huvudet. Försökte bita ihop, men tillslut kunde jag inte hålla mig & tårarna forsade ner för kinden. Tog två tabletter & efter ett litet tag så kände man hur värken dämpades mer och mer. 

Vaknade vid 03.00 av att Kevin ropade på mig. Hade inte ont (förvånad) men tog tabletter i förebyggande syfte då jag var livrädd att vakna senare på morgonen med en explosion i munnen. Klockan är 09.10 och jag har inte ont. Men känner mig lite svullen om kinden. Inget som syns, men det känns. Och det kan jag stå ut med. Så jag avvaktar & ser hur dagen artar sig. Blir det värre får jag ringa Örebro tandläkare & åka in akut i morgon.

Tandvärk är INGET jag önskar min värsta fiende ens. För fy f*n vad hemskt det är. Föder hellre ett barn igen än denna tandvärk jag haft.


1 maj idag & om 20dagar fyller min lilla skrutt 2år. Tänk vad tiden har gått fort. Tyckte inte det var länge sen som man gick i väntans tider och bara ville att bebis skulle komma och nu är hon snart två år! Bella var beräknad 19e maj men valde att komma till världen den 21 maj. 1 vecka före sin pappas födelsedag. Så man kan säga att han fick en lite för tidig födelsedags present =)

 
Här var inte Bella så stor :-) tror hon är runt 1 månad gammal <3

 
Och såhär stor är hon nu.

Nä dags att slänga in lite tvätt i maskinen. Och sedan plocka lite. Önskar er alla en riktigt bra dag! :-)    
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av Therese Lindström - 23 juni 2015 10:55

Lämnade barnen på dagis vid 08.00. När jag kom hem passade jag på att storstäda, vilket behövdes! exantal dammdåttor fattigare :) så nu är det fint igen   Ska snart hängt upp tvätten och sedan rota lite i frysen efter något ätbart. Lutar att det ...

Av Therese Lindström - 19 juni 2015 20:11


  Jag hoppas att ni haft en fin midsommar, även om det varit dåligt med sol (iallafall hos oss) den gjorde tappert försök, men gick i moln lika fort.Vi dukade upp på altan med färsk potatis, sill, gräddfil med gräslök, kött & sallad. Jag smakade lit...

Av Therese Lindström - 18 juni 2015 20:43

Hej! Hoppar in en snabbis & passar på att önska er alla en trevlig midsommar. Jag kommer förmodligen inte blogga något i morgon, så där av skriver jag några rader idag!    Hur kommer ni att fira midsommar?! Vi har inte planerat något speciellt. Blir ...

Av Therese Lindström - 16 juni 2015 19:29

Jag är så jävla glad. En tung sten har fallit från mina axlar. Fick hem "lönespecifikationen" idag. Och jag är helt klart nöjd med lönen som kommer trilla in den 25:e  så det innebär att jag och barnen kommer kunna åka till Finland, någon gång här un...

Av Therese Lindström - 15 juni 2015 10:10

Godmorgon! Vaknar upp & ser att solen skiner, det är inge super värme tyvärr. Men solen är iallafall här.    Kevin väckte mig vid 6.30 & tjatade om välling. Vilket han inte fick. Då jag tycker det är bättre att han äter en bra frukost. Gick upp v...

Presentation


Hej där. Therese heter jag och är född 87. Bor tillsammans med min sambo Micke som är född 85. Tillsammans har vi två barn som heter Kevin (född 11) och Isabella (född 13) vi bor i ett rött litet hus 5mil norr om Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards