Alla inlägg under april 2015

Av Therese Lindström - 26 april 2015 19:48

Hej där! Hoppas att helgen har varit bra, vad ni än gjort. Min helg har varit helt okej. I lördags fick jag äntligen tummen ur och rengjorde tvättmaskinen & torktumlaren. Något som jag sagt hur länge som helst att jag ska fixa. Blev riktigt rent & fint. Så nu känns det extra frächt att tvätta kläderna igen. Glömde ta före bild (tur det kanske) hehe. Men här kommer resultatet, 

 

På eftermiddagen kom barnens faster, kusiner & farfar på besök. Och det var trevligt & träffas igen. Fina lilla Vanessa ville inte åka hem när dom väl skulle det. Men vi ses nog snart igen :) <3 på kvällen kom en kompis hit & vi badade badtunna. Men blev trött så jag gick & lade mig. Idag söndag har vi stor städat och rensat uppe på vinden. Åkte sedan och lämnde en massa kläder till "frälsningsarmens container" , dom samarbetar med myrorna. Skönt & bli av med en massa "skit" . Alltså det är inga fel på kläderna, men så trött på att dom bara ska ligga på vinden & skräpa. Så för mig är det bara en massa "skit" . 

Barnen sover sedan en timme tillbaka. Båda barnen somnade hyfsat snabbt så med andra ord var dom trötta. Micke är ute i garaget & pular med något. Själv sitter jag och väntar på att kvällsmaten ska bli FÄRDIG så vi kan äta. Är skapligt hungrig! Jag VET att det är dumt att äta såhär sent. Men ibland får man faktiskt. 

Det blir klyftpotatis, rotgrönsaker, kycklingfilé och sås. 

 

Ska avrunda här. Ska titta till maten & sen titta på Rederiet med älsklingen. Efter det blir det & sova. Godnatt, sov gott där ute
 

Av Therese Lindström - 23 april 2015 19:55

Mitt namn är Therese & jag är godisberoende! Att vara godis beroende är precis som att vara alkoholist eller knarkare. Jag bara måste ha godis! det kvittar om det är lösgodis, chokladbit eller colanappar. Bara jag får min dagliga dos så är jag nöjd. Jag vet det ÄR sjukt. Och jag VET att jag måste bli fri från detta beroende. För tänderna har redan tagit mycket "stryk" och jag går bara mer och mer upp i vikt & det är ju gå ner i vikt jag vill egenligen!

Jag försöker att dölja mitt beroende för att jag skäms så in i norden över mitt beroende. Om någon frågar om jag vill smaka godis tex på jobbet så tackar jag oftast nej. Men egentligen har jag bara lust och proppa i mit allt ur påsen.

I min väska ligger det nästan alltid en godisbit som jag tar när suget faller in på. Men bara i smyg. Omgivningen vet att jag är och alltid varit en godisråtta. Men ändå försöker jag dölja det. 

När jag tittar på Lyxfällan på Tv & dom räknar ut hur mycket pengar folk gör av sig med på snask/godis på 1år då tappar jag hakan & bara gapar. Men det pinsamma är att det är precis så mitt liv är. 

Men jag har bestämt mig, jag ska rensa ur skafferiet på en massa skit och sedan sluta handla hem en massa onyttigheter som godis, fikabröd, chips hela tiden. Och sen försöka att hålla mig till bara någon gång ibland. Och absolut inte varje dag då det är inte är bra för varken mage/tänder. Jag kommer inte slå mig själv på fingrarna om jag unnar mig något en dag. Men bara vara lite mer hård mot sig själv & se till att det inte blir som det är nu. 

 

Jag är godisberoende så in i norden, men inte länge till ;-) KAN du så kan JAG.

Har du något beroende? vad? Skriv & berätta gärna 


Av Therese Lindström - 22 april 2015 20:37

Hej där!
Bloggade tidigare på nouw.com men kände att jag ville börja om, så jag hamnade här. Har bloggat på denna sida förut, så det blir nog inga problem att blogga här igen. 

Att välja namn, vad man skulle heta på bloggen var då inte lätt. Alla förslag jag kom på var redan upptagna. Medan jag satt & funderade så blev jag & tänka på sonen Kevin som just nu är inne i en "tiger period" och kom då på att jag kunde heta  "tiger morsan 4".  Kevin gillar tigrar, jag är en morsa och vi är 4st i familjen (haha) så nu vet ni det. 

Lagom kul, Kevin har blivit lite snorig, Bella hostar & jag känner av halsen. Hoppas vi inte tar och går och bli sjuka nu också. För det har jag inte lust med. 

Gud vad sugen jag blev på att göra om i Kevins rum. Inredningen han har nu känns så "stel". Skulle vilja göra om det till ett mer färgglatt och härligt rum som känns varmt & välkommande. Sitter just nu & kikar på Ikea på diversse inredningsprylar. Och jag vet exakt hur jag skulle vilja ha rummet. Så fort plånboken tillåter så ska det shoppas och sedan fixas =) tror det kommer bli jättebra. 

Ska ta och dricka lite te och sen titta på Tv. Efter det är det dags att borsta tänderna & krypa ner i sängen. Ännu en jobbdag väntar i morgon. 

Over and out

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där. Therese heter jag och är född 87. Bor tillsammans med min sambo Micke som är född 85. Tillsammans har vi två barn som heter Kevin (född 11) och Isabella (född 13) vi bor i ett rött litet hus 5mil norr om Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards