Alla inlägg under maj 2015

Av Therese Lindström - 24 maj 2015 20:25

Imorgon bär det av till jobbet efter och ha varit hemma & vabbat i 4dagar. I morgon får Micke ta över. Kevin är fortfarande dålig efter 1vecka. Så i morgon får Micke ringa ner till vårdcentralen & bolla lite med dom. Så får vi se vad dom säger? Tog tempen på Kevin idag & visserligen är inte febern hög (38,5) men den envisas ändå med att hänga kvar. Den har pendlat fram & tillbaka mellan 38,5-39,7 i en vecka. Det är säkert ingen fara! Men kan ändå inte låta bli att oroa mig! Men det är ju inget konstigt med det. För som mottot säger "den dagen du bestämde dig för att skaffa barn, då bestämde du dig att få hjärtat i halsgropen en miljon gånger" 

Bella har det varit skumt med. Hon måste ha haft "sympati feber" med Kevin. För ena dagen hade hon 38,5 och andra dagen 37,7. För att sen nästa dag hamna på 38,5. Det är som febern inte riktigt kan bestämma sig där. Hon har varit rätt snorig också. Men NU verkar hon må bra! =) 

Idag har vi haft kalas för Bella som fyllde 2år 21maj. Tack alla inblandade för en otroligt bra dag! Bella var nöjd med dagen precis som sin mor <3 

Bjöd på denna tårta, som jag slängde ihop i morse & den blev riktigt god. 

   
(Klicka på bilden så blir den större)

 
Barnen vaknade tidigt en
morgon (5.30) och Kevin 
hade vakna till några gånger
under natten och jag var trött
så plockade fram luftmadrassen
så vi kunde vila lite.


Det tar på krafterna att 
inte vara frisk! Här sover
dom gott, tätt intill varandra.


   
Mammas älskling. Saknar ditt "spralliga jag". 
Du har energi till att leka & busa. MEN man ser 
på din blick att du inte är kry! Du är INTE alls som förut.
SNÄLLA bli frisk NU <3 

Ska ta och äta något. Sen inta soffläge! Titta på Rederiet & sen krypa ner i sängen & sova.
Imorgon väntar en arbetsdag! 

Godkväll

Av Therese Lindström - 19 maj 2015 14:33

Igår kväll när jag & Micke tittade på Tv så kom Kevin ner. Han gnällde & sa att han inte ville sova. Hans knallröda kinder avslöjade sig direkt vad som var på tok! När han sedan satte sig hos mig så var han glödhet. Tog tempen som stannade på 37,7. Vi tittade klart på programmet & gick sedan & lade oss. Kevin vaknade mitt under natten & grinade lite och sa jag är så snorig mamma. Då han vägrar ta nässpray eller mediciner så kunde jag inte göra mycket mer än att torka näsan. Klappade på honom & pratade lugnt och sedan somnade han om! 

Dagens mående: Kevin är feberfri, men har röda kinder & så passar vi på att få ögoninflammation också. Samt han hostar och gnäller. Han har sovit en stund, men nu tittar han på Tv. 

Bella mår bra än så länge, hoppas inte hon insjuknar, vore typiskt då hennes födelsed närmar sig med stormsteg & vi ska dessutom mathandla på lördag, samt ha kalas på söndag! Vi får ta det som det kommer ^^ 

Ska ta & pyssla om mammas skrutt, samtidigt försöka roa tösalina. 

Ps. SPÖREGN idag :(

Ha en bra dag!


 

Av Therese Lindström - 18 maj 2015 20:00

Var ett tag sen sist, närmare bestämt två veckor sen! Men NU tänkte jag ta mig i kragen & skriva lite.
Det är fullt upp mest hela tiden. Är det inte jobbet som tar upp all tid, så är det barnen! MEN jag klagar inte. För ÄNTLIGEN så är det min tur att ha det där som jag alltid drömt om. Sambo, barn & jobb

Barnen sover, gubben är ute i garaget & jag håller på att göra i ordning en fisksoppa. Just nu står potatisen & moröttern på spisen & puttrar. När dom blivit mjuka ska jag slänga i fisken & lite annat smått & gott. Då det tar en stund att tillaga fisksoppa så tillagar jag den nu i kväll så är det bara värma på den i morgon när vi kommer hem från jobbet!

På torsdag fyller vår älskade lilla/stora Bella 2år. Tyckte inte det var länge sen som hon föddes, liten och hjälplös. Och nu är hon stora tjejen som tar för sig av livet i små portioner. Pga jobb/dagis & att folk inte kan komma så blir det väl kalas i omgångar. Tråkigt, men bättre än inget :-) fast med andra sidan kan det vara bra också. För då hinner man prata med alla i lugn och ro. 

Födelsedagspresenterna är inhandlade :-) det blir köksgrejer (då hon gillar att leka med kastruller & slevar m.m) pyjamas med prinsessor, leksaks djur, en djurbok med knappar (djurläten) sen blir det kanske något mer. Och Kevin kommer få en stor bok med fordon. Jag har valt att köpa något litet till honom också för annars kommer han bli så avis på Bella som får paket men inte han. Så då lär han vara road medan Bella leker med sina nya saker.

Nej nu ska jag ta & hänga upp tvätten. Sen fixa klart soppan! Efter det Rederiet och sen sova.

Godnatt! 

 

Av Therese Lindström - 4 maj 2015 19:47

Ringde tandläkaren i morse. Fick en tid idag vid 10.10! 

- Drog ut två tänder. 
- Svullen (kunde knappt prata)
- 1575kr fattigare kommer jag bli. 

 

Det känns skönt och ha det avklarat! Liksom ett problem mindre. MEN har en hel del kvar att göra med mina tänder innan jag är klar. Har många hål pga jag har en tandsjukdom som gör att jag lättare får hål/tandlossning :-(
Sedan kan jag INTE sticka under stolen med sockret. Det ÄR en stor bov också självklart. Men NU ska det bli ordning på munnen/tänderna! 

Nääää ska ta och se på Tv innan det är dags att sova. 
 

Av Therese Lindström - 1 maj 2015 08:59

Godmorgon! Har haft väldigt ont i en av mina tänder (troligen hål) så igår ringde jag till tandläkaren med hopp om att få komma in akut. Men det visade sig att dom hade stängt kliniken pga vattenskada, men kunde erbjuda mig en tid i en annan ort. Men eftersom jag saknar körkort så har jag svårt & ta mig. Och visste ingen som kunde skjutsa mig så jag fick tacka för mig :-( 

Värken har hållit sig i schakt så länge jag har gått på tabletter. Men när tabletterna har gått ur kroppen har det genast börja göra ont. Och igår kväll så somnade jag på soffan vid 19.30, vaknar sedan vid 20.30 och då gjorde det piss ont. Det dunkade häftigt i tanden & det gjorde tillslut ont i huvudet. Försökte bita ihop, men tillslut kunde jag inte hålla mig & tårarna forsade ner för kinden. Tog två tabletter & efter ett litet tag så kände man hur värken dämpades mer och mer. 

Vaknade vid 03.00 av att Kevin ropade på mig. Hade inte ont (förvånad) men tog tabletter i förebyggande syfte då jag var livrädd att vakna senare på morgonen med en explosion i munnen. Klockan är 09.10 och jag har inte ont. Men känner mig lite svullen om kinden. Inget som syns, men det känns. Och det kan jag stå ut med. Så jag avvaktar & ser hur dagen artar sig. Blir det värre får jag ringa Örebro tandläkare & åka in akut i morgon.

Tandvärk är INGET jag önskar min värsta fiende ens. För fy f*n vad hemskt det är. Föder hellre ett barn igen än denna tandvärk jag haft.


1 maj idag & om 20dagar fyller min lilla skrutt 2år. Tänk vad tiden har gått fort. Tyckte inte det var länge sen som man gick i väntans tider och bara ville att bebis skulle komma och nu är hon snart två år! Bella var beräknad 19e maj men valde att komma till världen den 21 maj. 1 vecka före sin pappas födelsedag. Så man kan säga att han fick en lite för tidig födelsedags present =)

 
Här var inte Bella så stor :-) tror hon är runt 1 månad gammal <3

 
Och såhär stor är hon nu.

Nä dags att slänga in lite tvätt i maskinen. Och sedan plocka lite. Önskar er alla en riktigt bra dag! :-)    
 

Presentation


Hej där. Therese heter jag och är född 87. Bor tillsammans med min sambo Micke som är född 85. Tillsammans har vi två barn som heter Kevin (född 11) och Isabella (född 13) vi bor i ett rött litet hus 5mil norr om Örebro!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards